Simple vásárlói tájékoztató







„Felt sense” avagy az „átélt érzet”

itt vagy: Eropolis > Hetero negyed > Blog > csizmaskandur > 8


Ha elfelejtetted a jelszavad...
Ha még nem vagy tag...

Írd meg az életed, írd meg a mai napod! Volt ma szex? Jó volt? Mi volt a jó benne és mi hiányzott? Mi húzott fel a legjobban ma? S minek örültél? Mi volt a legérdekesebb ma Eropolisban? Hát a külvilágban mi történt? Inkább a főnököddel vagy inkább a szomszédoddal feküdnél le? Vagy egyikkel sem?
Ha te is szeretnél blogot, örömpolgárnak kell lenned!


csizmaskandur blogja


Fallosz monológom
A vágy az, ami simogat, hozzáhajol, átölel, s megcsókol..
A vágy az, ami széjjeltép, körmeit húsomba mélyíti, mégsem fáj…

A vágy valami különös dolog. Hogy honnan indul valójában? Nem tudhatom!
Csak azt tudom, hogy valami mélyen sejlő, különös érzés vesz magához,
Lassan végigfut a gerincemen, s felszökik agyamba.
Majd, mint éhes farkas betölti egész testem s elragadja.

A vágy lehet lopakodó, selyemérzés, hűs szellő, s pironkodó,
Lélektöltő, felemelő, majd lassan leeresztő édes érzés.
Apró hangyaseregként futkoshat testemen, kedvesen, s nem kellemetlen,
Csalhat jelet a kislábujjamon, csintalan szaladva homlokom felé.

A vágy megtestesülhet, szép női alakban egyesülhet, s megszépülhet,
De lehet tárgytalan, égő érzés, s nincs benne személyítés, csak önmaga van.
Ha akar, önző módon elrepülhet, s magammaradást kikacagva néz rám.
Én mégsem haragszom reá, hisz itt volt velem egy pillanatra.

A vágy beteljesülhet, édes-lángoló érzésként felemészthet, s akar, hát hamuvá éget.
De nem bánom, leszek rőzse, vad éhét elégítve, emésszen meg teljesen. 
De lehet szép is hozzám, összefonódva lelkem oltárán, velem egyesül szeretetben.
Eggyé válva, s nem szétszakadva, egymás kebelére hajtva, ringatózunk kedvesen.

A vágy oly jó, ha kéjjel egyesül, testem testedben elmerül, s ringó mozgással tudatja,
Mi a vágy óhaja, s kéri, követeli szertelen, hol harapva vállam végtelen,
Hol csak aprócska sóhaj repül, majd sikításban tör elő, néha meg szaggatott zihálásban jön elő,
De akkor ott egy pillanat, ahol női és férfi lélek megszakad, s megáll az idő…

Szép teste akkor összerándul, s nem fájdalom ez neki…  mert vágya beteljesül!

(Williamspear: A vágy - copyright)
« előző bejegyzés^ összes bejegyzés ^következő bejegyzés »

„Felt sense” avagy az „átélt érzet”
#8 (2017-12-28 12:17:18)

Eugene T. Gendlin Álomfejtés c. könyvének bevezetőjébe olvastam bele Karácsony második napján, s találtam benne egy fogalmat, egy gondolatot, ami már régen foglalkoztat.

A belső érzeteink, érzéseink, amelyik mások, mint a felismerhető érzelmek. Talán onnan próbálom megközelíteni a dolgot, hogy a felismerhető érzeteinket taglalom röviden. Ilyen érzet például a düh. Könnyű felismerni, tudjuk mi váltja ki, értelmezni tudjuk, válaszokat, megoldásokat tudunk rá adni. Erről talán ennyit, s talán elég jól magyarázza magát…

Feltettem magamnak a kérdést – itt most elvonatkoztatnék az álom témakörétől -, hogy milyen „átélt érzetek” keletkeznek még bennem. S talán ebben meg is fogalmazhatom, hogy mit értek ez alatt a fogalom alatt.

Vizsgáljuk meg az „átélt érzeteimet”: halál pillanatának átélése, hipnózisban és önhipnózisban való utazásom, Déja vu avagy a paramnézia…

De hogy ne legyen se erősen pszichológiai, se filozófiai a poszt, s simuljon jól a környezetébe, leginkább a szexuális átélt érzetekről szeretnék beszélni…

Hiszem, hogy a szexualitás tartalmazza az átélt érzetek sokszínűségét. S rögtön szeretném leszögezni, hogy ez – valószínűsítem, mert ez nem tudhatom – a Nőkben van meg erősebben. Induljunk ki E. T. Gendlin gondolkodásmódjából. Elkötelezettség nélkül tekintsünk mindenki gondolaira és véleményére (nincs elköteleződés egyetlen elmélethez vagy hitrendszerhez). Támaszkodjunk saját testi érzeteink, ami bennünk, mint emberben születik. S innen jön azon gondolatom – tapasztalásaim és olvasásaim alapján, hogy a Nők előrébb járnak ebben, mint mi férfiak. A biológia is jobban támogatja a női nemet. Sokkal több erogén zónájuk van, sokkal több érzethatás érik őket életükben (pl. magzat kihordása, szülés átélése), de azt hiszem, ha mélyebbre ásnék, találnék még jó néhányat. S akkor itt a szexualitásukban átélt érzetek. A nő sokkal jobban „befelé fordul” az együttlét során, lelkileg mélyebben, befelé éli meg. Talán ezért is kevésbé fontos a látvány számára, mint egy férfinak. S akkor ott van még az izgalmi görbe, mert ugye a nőknél lassan felívelő, majd „plato” szakasz, majd az orgazmus, s végül az ellazulási szakasz. Szép, sokáig magasan tartható ÁTÉLT ÉRZETEK sorozata!!! (Néha mennyire „irigyelem őket!  :pirul:  S hiszem, hogy nem járok messze az igazságtól!  :) ) Persze itt rögtön hozzá kell tennem, ahhoz, hogy a nő ezt átélhesse a férfinak nagyon sokat „hozzá kell tennie”, csak ekkor élheti meg! Kedveseimmel, szeretőimmel szívesen beszélgetek átélt éréseikről… S itt jön vissza Gendlin gondolkodása: Az átélt érzetkor az emberben egyféle „belső áttörés”, fizikailag érzékelhető változás történik. Szerintem rendszeresen megtapasztaljuk ezt, csak nem tudjuk értelmezni. Megpróbálok néhány példával szolgálni…

… érzem, hogy valami belső áramlás elindul a testemben, s vágyom a szexualitásra, de a kiváltó okot nem tudom …
… együttlét során egy, az ágyékomból induló érzés tart felfelé …
… ismeretlen okból egy gyenge bizsergés keletkezik a farok csont körül, majd szépen lassan elkezd felfelé kúszni a gerincemen …

Mindezekben – gondolom Ti is találkoztatok már önmagatokban ezekkel az érzetekkel – a lényeget abban látom, hogy egyrészt megmagyarázhatatlan a kiváltó ok, másrészt fizikailag egy belső érzést alakít ki bennünk, harmadrészt olyan, mint az a „belső mozi”, mint egy bennünk lepergő film saját mozivásznunkon. „Ez a testedben lévő érzet összetéveszthetetlen!” – mondja Gendlin, s milyen igaza van!

Természetes, hogy érzeteink és érzéseink minősége, mennyisége, mélysége szerint nem vagyunk egyformák. Itt sokat jelenthet, hogy miképp éljük meg, s mennyire engedjük meg magunknak ezek átélését! Sok emberben ott látom a hibát, hogy sokkal inkább környezetére, annak elvárásaira figyel, sem, mint önmagára. Talán érdemes lenne saját belső érzeteinkre, érzéseinkre odafigyelni! Hagyni azok áramlását, élvezni ezeket a különleges belső megéléseket!  :pirul: 

15 hozzászólás | érzet  szexuális átélés  

Hozzászólások

hetfatyolbp
#15 (2018-01-03 23:10:06) |
'Ahogyan fent, úgy lent, és ahogyan lent, úgy fent"

Hermes Trismegistos

Övön alul sem másképp.
csizmaskandur
#14 (2018-01-03 13:27:43) |
#player: Fölöttébb örülök az ilyen trolloknak, akik előmásznak valami veremből és magasröptű gondolataikkal hozzátesznek a témához  :D  :D  :D 
player
#13 (2018-01-03 01:55:04) |
Te macskák szégyene, teee, pláne kandúr... Inkább lennél Fuck, a macskák réme :-) :-)
csizmaskandur
#12 (2018-01-02 22:52:24) |
#hetfatyolbp:  :D  :D  :D  :D  :D 

Köszönöm szépen dicsérő szavaidat!  :pirul: 
Rohantam is rögtön az önfényező csomagomért, de Karácsonykor elpakoltam valahová rendrakásilag.  :D 

Azt hiszem kár lenne kisuvickolni magam holdfényesre, általában az önmarketingelés buktás! :D
S ezzel szerint #nobody komám is egyetért. :D

Úgy gondolom, hogy minden Nőnek más, s így nem lehet egy sablonba beleszorítani gyönyörűket! Tehát soha nem mondható meg előre, hogy én avagy más férfi mennyi örömet tud adni egy Hölgynek...  :pirul: 
Természetesen a férfi szexuális kulturáltsága, "technikája", tapasztaltsága lényeges lehet e kérdésben. Azonban azt hiszem, az egyik legfontosabb tényező, hogy érzelmileg mennyire hangolódik rá a Nő a férfira.  :pirul: 
Ha ez a kapocs érzelemmel, erős vonzódással teli, akkor az összes többi már csak hozzátehet egy gyönyörű együttléthez.  :pirul:

Én erősen nőpárti, önzetlen, adó típusú férfi vagyok, s így számomra nagyon fontos a NŐ gyönyöre!  :pirul:  :pirul:  :pirul: 
   
hetfatyolbp
#11 (2018-01-02 19:22:49) |
#csizmaskandur: 

Ha úgy szexelsz, ahogyan írsz, arra nincsenek szavak, legföljebb érzetek :)
csizmaskandur
#10 (2018-01-02 18:22:57) |
#esther: Tudod ezt szeretem Bennetek Esther! Benned és Pandorában! :) A testi szépség, az intelligencia mellé, mély, pozitív érzelmek és érzetek élnek Bennetek (minden sablonosságot hanyagolva!)  :pirul:  :pirul:  :pirul: 

Te fogtad meg a dolog másik lényegét a legjobban:

A "senki, és semmi vagyok érzete" egy nagyon érdekes eleme ennek az érzetnek. Olyan érzés, mintha testileg nem is léteznénk ebben az állapotban, bár jelenlétünket mégis nagyon erősen érezzük! :)

"Minden inger felerősödött a maximumra." - gondolom ez azért következhet be - én is hasonlóan éltem meg -, mert a külső tényezők nem befolyásolják az "érzékszerveinket". Az érdekes ebben az egészben, hogy "hallani véljük az hangokat, érezzük az illatokat, beleborzongunk a simogatásba", de valóságban ezek a dolgok nem vagy másképp valósulnak meg. 

Valószínűleg nem csak az endorfin, hanem több "testből származó morfinszerű anyag" szétáradása okozhatja. :)

Azért egy picit "irigykedem"  :D - s ezt meg is fogalmaztam a posztban -, mert vélhetőleg ezt a kontroll vesztett létet, euforikus állapotot, ilyen szintű orgazmust egy NŐ mélyebben meg tud élni!  :pirul:  :pirul:  :pirul: 

Egyetértek!!! "Legyen 2018 az euforikus szex éve!"  :D 
csizmaskandur
#9 (2018-01-02 18:00:52) |
#pandora: Nagyon jól "elcsípted" a lényégét!" :)
Az, hogy az átélt furcsa belső érzeted forrása megmagyarázhatatlan volt, az alapja az egésznek.
Erre szerettem volna ráfókuszálni írásomat is, s ezt a megmagyarázhatatlanságot "kutatom".  :pirul: 
Érdekes, mert a "másodlagos mozi" ebben egy kivetítő szerep... ugyanis nekünk embereknek mindig kötni kell azt a valamit kézzel foghatóan konkrétumokhoz, egyébként elmarad a magyarázat! De ez természetes! :)
Ilyen álmaink kivetülése is. :)

Az érzet, hogy azt éled át, mintha máshol lennél, teljesen "normális"! Egyfajta "transzállapot", amit én hipnózis és önhipnózis során is megéltem hasonlóképpen. :) Úgy vélem, hogy Te is egy ilyen eufórikus állapotba kerültél az együttlét során (ahogy Esther is írta: "Hűű, ezt hátborzongatóan jó olvasni!" :) ) Hát még átélni!!! :pirul:  :pirul:  :pirul: 

"elhalkult a külvilág" - ez az a bizonyos alacsony szint, amikor a személy egy nagyon mély belső tudati állapotba ér... :)

"totál irreális boldogság áradt szét bennem" - ez egy természetes állapot, ilyenkor az idegrendszerünk olyan nyugalmi szintre ér, amit életünkben nagyon ritkán vagy sohasem élünk meg

"annyira, hogy éreztem a szétterülését mint valami drognak, éreztem ahogy a vérárammal eláraszt" - ez az amikor az ÉRZET áttör mindent  :pirul: Egyébként a drog nagyon jó példa, hiszen pont úgy borítja fel a valós tudatunkat! De míg a pszichoaktív szerek többnyire mérgezőek, addig az ÉRZET nagyon is egészséges! :)

"Minden orgazmus okoz boldogság érzetet...de ez valami tök más volt, annak a százszorosa. Azóta is élénken emlékszem, pedig nagyon rég volt." - pont ezért írtam a posztot, ez az, amit annyira szeretnék megtudni!!!  :pirul: 

Két kérdésem is lenne Hozzád:
- mit gondolsz, mi lehetett a "kiváltó ok"?
- valóban keresed vagy csak vágysz rá?
 
Elnézést, hogy "kielemeztem" hozzászólásodat, de Te írtad le legjobban azt az állapotot, amiről közösen gondolkozni szerettem volna Veletek...  :pirul: 

Amit leírtál, az GYÖNYÖRŰ!  :pirul:  <3 
csizmaskandur
#8 (2018-01-02 17:20:53) |
#hetfatyolbp: Valószínűleg azért tűnhet ez sokak számára abszurdnak, mert szükséges egyfajta "alacsonyabb" tudati állapot, amibe sohasem tudnak eljutni, s így számukra elképzelhetetlen... Ezt az állapotot úgy fogalmazhatnám meg, hogy bensőséges lelki állapot...
Egyébként nagyon nehéz megfogalmazni ezt az érzetet (lehet, hogy nekem sem sikerült pontosan)...
Testünkben képződik, érezzük is magunkban, azonban nem hasonlítható össze más, tudatosan megélt érzéssel...
Egész jól körbeírtad, amire gondolok: furcsa érzés..., "bódulatra" emlékeztet..., külvilág megszűnik..., a belső érzékennyé válik a rezonanciára...
Az sem szükséges, hogy egy ilyen érzet két emberhez kapcsolódjon...
Hogy a témát kihegyeztem az erotikus érzeteinkre, az csak az oldal jellege miatt van... Számos ilyen más típusú érzet is megjelenhet bennünk! :)
csizmaskandur
#7 (2018-01-02 17:03:53) |
#nobody: Mester! Egyetértek! (meg kettőt is  :D )
Mint szerény földi életünkben sem egyforma minden, így az érzetek, érzések átélése során is különbözőek vagyunk. Mondjuk az már egy másik kérdés, hogy társadalmi szocializációnk és az elvárások miatt gyakran elfojtjuk érzéseinket, érzeteinket. (szomorú)  :/ 
Erre nagyon jó példa, a hipnózis feltétele sok embernél a teljesen szűrt környezet...
Az életciklus a másik társadalmilag körbebástyázott eset...
"Neked ez még nem való, mert fiatal vagy..."
"Mit akar az öreg fószer?!"

Visszautalnék magamra: "Ez önnönmagunk belső világa!"
Épp úgy, mint álmaink... Azokat sem tudja más megálmodni helyettünk. :) 
Tulajdonképp - szerintem - egy alapvető dolog kell (s az már nem is olyan sok  ;) ), hogy felismerjük ezeket az érzeteket! Egy belső béke, nyugalom és szabadságérzet, amit semmilyen külső dolog nem befolyásol.
Ezt az érzetet az ember a külső világtól függetlenül éli meg, adott pillanatban a "kintről" tudomással sem bírva.
Kicsit olyan ez, mint egy átmeneti "tudathasadás"!  :D 
S hogy szükségünk van-e ilyen érzetekre? :)
Nagyon is!  :pirul: 
esther
#6 (2017-12-29 18:11:58) |
#pandora: 

Hűű, ezt hátborzongatóan jó olvasni! :) 

Velem is történt  már hasonló,pontosabban a "senki, és semmi vagyok érzete," kerített hatalmába, de olyannyira, hogy úgy  éreztem  megszűntem létezni,- vagyis inkább úgy fogalmaznék,-  fizikai szinten szűntem meg, miközben pont ellenkezőleg! Minden inger felerősödött a maximumra. Olyannyira, hogy bennem is egy ilyen erős emléket hagyott.
 
Ez azért baromi ritka,-  gondolom az endorfin túláradása okozhatja,- egyfajta teljesen tudattalan, kontroll vesztett lét, euforikus állapot, szóval valóban drog lehet egy ilyen szintű szex/orgazmus.

Legyen 2018 az euforikus szex éve! :vigyor: 
hetfatyolbp
#5 (2017-12-28 22:43:29) |
Nem erotikus, de mégis zsigeri ennek az ellenkezője is. Kb. 20 évvel ezelőtt egy kislány örökbefogadása kapcsán minden szakmai elvárásnak eleget téve, úgy tűnt, a jómódú, képzett, francia jövendőbeli szülők megkaphatják a gyereket.De ha erre gondolkodtam, a gyomrom feszült és dobolni kezdett a halántékom, tudtam, nem akarom.A racionalitás szintjén minden rendben volt, és felidézve egyvalami nem tetszett igazán: az igényesen öltözött nőnek számomra visszatetsző, erős bajusza volt, csodálkoztam is, miért nem gyantáztatja.Utólag összeértek a dolgok, a kicsit beteges, gyengécske kislányról 30 napon belül lemondtak, mondván, fiút kérnek, mert az igazán értékes.A nő bajusza az extrémen istenített maszkulin értékekről szólt, nem egyszerűen ápolatlanságról.
Még valami eszembe jutott: a Végtelen történetből a Vágyak Kapuja, amin csak akkor juthat át a főhős, ha  nem akarja. Talán azért, mert az akarat feszülése az önfeledtség ellenszere, ami sodrást ad a vágynak.Légy spontán !-ironikus és kíméletlen paradoxon, aminek a másik szeretetébe vetett hit a feloldása.
pandora
#4 (2017-12-28 21:59:08) |
Egyszer fordult elő velem hogy nagyon határozottan sikerült megélnem egy ilyen másodlagos mozit, egy furcsa belső érzetet aminek a forrása megmagyarázhatatlan.

Egy olyasmi érzés volt, mintha hirtelen egész máshol lennék, és az a fényesen süt a nap, csicseregnek a madarak, kék az ég, és totál giccsesen színes minden, elhalkult a külvilág, és totál irreális boldogság áradt szét bennem, annyira, hogy éreztem a szétterülését mint valami drognak, éreztem ahogy a vérárammal eláraszt, mint amikor elaltatnak egy műtéthez...pedig mégcsak nem is ittam. ;)

Minden orgazmus okoz boldogság érzetet...de ez valami tök más volt, annak a százszorosa. Azóta is élénken emlékszem, pedig nagyon rég volt. Aki okozta, sajnos már nem él. :(

És azóta is keresem, hogy újra átélhessem.
hetfatyolbp
#2 (2017-12-28 19:38:10) |
Abszurdnak tűnik, de nem az: számomra egyfajta testen kívüliség megélése a testiség által.Furcsa érzés, bódulatra emlékeztet, de káros mellékhatás nélkül.Az abszurd szót nem véletlenül használtam, a latin "surdus" (süket) szóból ered, a külvilág megszűnik, a belső érzékennyé válik a rezonanciára, kettőnkére, szándékosan nem azt írtam, hogy az enyémre és a másikéra.Volt egy olyan koncertélményem, amikor az volt a benyomásom, csilingel a tér, egy csodálatos  kórus énekelt. Megkérdeztem a mellettem ülő zenetanárt, mi ez, azt válaszolta, a felhangokat hallani, tökéletes az ének.Az érzet a szexuális felhang:)
nobody
#1 (2017-12-28 14:32:30) |
Én vagyok az a furcsa szerzet aki, ha valamilyen információhoz jut, és értelmezi, igyekszik megemészteni, (nem mindig sikerül elsőre, vagy segítség nélkül  :D ) mindig cáfolatot keres rá, vagy megpróbálja relativizálni, (mert minden relatív) esetleg más szemszögből megközelíteni. 
Ez esetben is. De alapvetően egyetértek.
Annyit azonban hozzátennék, hogy (relativizálás) nem csak az adottságainkban van óriási különbség az érzetek, érzések átélése során, hanem nagyban függ attól, hogy ugyanaz a személy milyen életciklusban, vagy milyen körülmények között kapja "ugyanazokat" az ingereket. (Amik már nem is azonosak a különböző feltételek miatt.)
Sokan fiatalon tudják, hogy mi az amire szükségük van, mások viszont soká jönnek rá. 
Nagyon sok mindennek kell optimálisnak lenni, hogy valaki egyáltalán felismerje azokat az érzeteket, amiről írtál. Vagy egyáltalán rájöjjön arra, neki erre szüksége van, és újra és újra át akarja élni. És a legfontosabb, hogy megtalálja azt, aki ezeket ki tudja hozni belőle. Ehhez viszont a legtöbb esetben hatalmas szerencse is kell.












A felhasználói élmény biztosításához Eropolis cookie-kat használ. Tudj meg többet.     Rendben, elfogadom.